Utlysning av bidrag till Elisabeth Hedins minne

Bröstcancerförbundets grundare och första ordförande, Elisabeth Hedin, var en sann eldsjäl och pionjär i bröstcancer-Sverige. Elisabeth Hedins fond tillkom genom minnesgåvor i samband med att hon avled 1987. Bröstcancerförbundet har delat ut bidraget till Elisabeth Hedins minne i över 30 år och är förbundets sätt att hedra det arbete som förbundets första ordförande uträttade. Bidraget är riktat till medlemmar med begränsad ekonomi och kan användas till ökat välmående.

10 februari

Bröstcancerförbundet_Elisabeth_Hedin_800x400px.jpg

För medlemmar i bröstcancerförening

Möjligheten att söka bidrag är öppen för medlemmar i bröstcancerförening inom Bröstcancerförbundet. Sökande ska ha varit betalande medlem under 2021 och ha betalt medlemsavgift för 2022. Bidrag kan anslås till personer med begränsad ekonomi, därför ska en kopia på din senaste inkomstdeklaration sändas med ansökan.

Följ länken nedan: